Wybierz język

 

 

Pionierska
technologia

 

   

   


 
ECO-FRICTION®
EKOLOGICZNA TECHNOLOGIA OE


 

   

eco-friction-technology


Ekologiczna, bezpieczna i wyróżniająca się wyśmienitą skutecznością hamowania. Technologia Eco-friction® umożliwia produkcję klocków hamulcowych o niskiej lub zerowej zawartości miedzi, co pozwala ograniczyć zawartość metali ciężkich i emisję zanieczyszczeń. To technologia odpowiadająca potrzebom najnowszych platform przyjaznych dla środowiska.

  • 5 lat prac badawczo-rozwojowych
  • 1500 przetestowanych materiałów w celu zidentyfikowania optymalnej formuły zapewniającej te same parametry wiązania jak miedź
  • Kombinacja 25 różnych składników, takich jak siarczki metali, minerały, materiały cierne, włókna, cząstki ceramiczne oraz różne rodzaje grafitu
  • Ma zastosowanie we wszystkich typach pojazdów, w tym również w autach hybrydowych oraz elektrycznych. Zapewnia wysoką skuteczność działania elektrycznych hamulców postojowych.

 

 BARDZIEJ EKOLOGICZNE, BEZPIECZNIEJSZE I LŻEJSZE

   

 


<Stężenie metali ciężkich na poziomie 0,5%
Cząstki miedzi, cynku lub antymonu

-60% emisji poprzez utratę masy (klocki/tarcze)
na dystansie 7000 km

eco-greener-safer-lighter

  

 SPRAW, ABY TWÓJ EKOLOGICZNY SAMOCHÓD
          BYŁ JESZCZE BARDZIEJ PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA

   

eco-friendlier


Pojazdy elektryczne i hybrydowe mają wyższe wymagania w zakresie klocków hamulcowych z powodu braku hałasu wytwarzanego przez silnik, obecności systemów odzyskujących energię podczas hamowania, masy całkowitej pojazdu i przyspieszenia. Produkty Eco-friction® spełniają te wymagania.

  • Ogólnie wyższa skuteczność hamowania
  • Stabilniejszy poziom tarcia w różnych warunkach
  • Wyższe wymagania w zakresie hałasu i wibracji


REZULTATY POTWIERDZONE
W TESTACH NA TORZE

 

   


 
KIERUNKOWE KLOCKI HAMULCOWE
 


 

   

directional-brake-pads2


Cichsza praca układu hamulcowego, którego skuteczność jest tak samo wysoka, jak w przypadku standardowych klocków hamulcowych. W związku z tym, że kierunkowe klocki hamulcowe dotykają tarcz hamulcowych pod kątem, hałas i wibracje są zredukowane do minimum.


 

 POSIADAJĄ SFAZOWANIE LUB WYCIĘCIE

   

 


Kierunkowe klocki hamulcowe z wycięciem fazowym
mają powierzchnię przejściową pomiędzy dwiema ostrymi krawędziami na powierzchni ciernej. Zapobiega to unoszeniu krawędzi czołowej klocka hamulcowego z tarczy hamulcowej, zapewnia równomierne zużycie klocków hamulcowych i zmniejsza hałas.

chamfer-directional-pad

   

crescent-directional-pad

 


Kierunkowe klocki hamulcowe mają wycięcie w kształcie półksiężyca na tylnej płytce. Ogranicza to wibracje i stanowi barierę termiczną zapewniającą równomierne rozprowadzanie ciepła.

    

 SPOSÓB MONTAŻU KIERUNKOWYCH KLOCKÓW HAMULCOWYCH

      


   


 
POWŁOKA COAT+
MNIEJSZE UTLENIANIE, SZYBKIE DOPASOWANIE


 

   

coat-technology2


Powłoka Coat+, najlepiej w połączeniu z klockami hamulcowymi Ferodo Eco-friction®, eliminuje konieczność odtłuszczania powierzchni tarczy przed jej montażem i zapewnia doskonałą ochronę antykorozyjną. Wszystko to bez najmniejszego uszczerbku dla wydajności.

  • Znakomita powłoka zapobiegająca utlenianiu się tarcz
  • Zapewnia natychmiastowe dopasowanie części
  • Obejmuje szeroki zakres pojazdów, w tym nowoczesne, najwyższej klasy pojazdy z felgami ze stopów lekkich.


   


 
TARCZE
KOMPOZYTOWE


 

   

composite-rotors-technology2

 

NAJWYŻSZ JAKOŚĆ WYKONANIA
  • Kombinacja powierzchni ciernej wykonanej z wysokowęglowego żeliwa i centralnego elementu z lekkiego aluminium
  • Połączenie za pomocą nitów ze stali nierdzewnej

MAKSYMALNA PRECYZJA I SKUTECZNOŚĆ
  • Zwiększona skuteczność hamowania
  • Dopasowanie do konstrukcji i parametrów najnowszych innowacji technicznych OE

LEKKA KONSTRUKCJA
  • Zmniejszenie wagi nawet o 30%
  • Ograniczenie wibracji
  • Niższe zużycie paliwa i poziom emisji zanieczyszczeń

SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA
  • Rezultat ciągłych prac badawczo-rozwojowych
  • Niedościgniony komfort jazdy
  • Doskonała trwałość
file

KIEDY I DLACZEGO NALEŻY WYMIENIĆ
TARCZE HAMULCOWE

 

   


 
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
 


 

   

electric-vehicles-new


Aby sprostać wymogom UE w zakresie emisji ustalonym na najbliższe 5–10 lat, producenci pojazdów będą musieli zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych w ofercie. Dzięki powolnemu zanikaniu barier takich jak cena czy brak inwestycji w infrastrukturę, zaczyna się otwierać droga do czystej elektryczności.

GLOBALNA SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH GWAŁTOWNIE ROŚNIE

Rok 2019 przyniósł boom w światowym handlu pojazdami zasilanymi wyłącznie energią elektryczną. Przy wzroście o 92% do 765 000 pojazdów sprzedanych na 41 różnych rynkach w pierwszej połowie tego roku, szał elektryczny powinien się jeszcze bardziej zintensyfikować w nadchodzących miesiącach*. Jest to rewolucja elektryczna, która wymaga rewolucji technicznej.

INNA TECHNOLOGIA, NOWE POTRZEBY

Od zredukowania masy elementów wykonawczych po zmniejszenie piszczenia hamulców, Ferodo® już odpowiedziało na tę ewolucję motoryzacyjną, aby zapewnić bezpieczne hamowanie we wszystkich sytuacjach, nawet w autach wyposażonych w system odzyskiwania energi elektrycznej z układu hamulcowego. Postaw na optymalną efektywność, komfort i wydajność podczas każdej podróży.

*Badanie rynku motoryzacyjnego JATO


DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O KLOCKACH HAMULCOWYCH ECO-FRICTION

 

   


 
ELEKTRYCZNY HAMULEC POSTOJOWY
 


 

   

electronic-hand-brake2


Zwiększona precyzja, większa wydajność, lepsze sterowanie w sytuacjach awaryjnych.... to tylko kilka korzyści, które zapewniają elektryczne hamulce postojowe w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Nie powinno nikogo dziwić, że współcześni producenci samochodów powoli rezygnują z mechanicznego hamulca postojowego. Co ten większy komfort obsługi, niezawodność i lepsza funkcjonalność oznaczają dla Twoich klocków hamulcowych?

WIĘKSZE WYMAGANIA DLA KLOCKÓW HAMULCOWYCH
  • Wysokie i stabilne tarcie statyczne umożliwia parkowanie na podjazdach
  • Brak piszczenia hamulców
  • Brak odkształceń

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O SYGNAŁACH OSTRZEGAWCZYCH UKŁADU HAMULCOWEGO
NA DESCE ROZDZIELCZEJ