Skip Navigation

Wybierz język

 

 

Pionierska
technologia

 

   

   


 

technologia fuse+
SKUTECZNOŚĆ I KOMFORT HAMOWANIA

 

   

file


Nowa technologia klocków hamulcowych Fuse+ jest wynikiem połączenia dwóch różnych podejść do rozwoju materiałów ciernych.
Technologia ta łączy maksymalną skuteczność hamowania z najwyższym poziomem komfortu, czego dowodzą badania i praktyka.
 

 PRZEŁOMOWE INNOWACJE

 


Technologia FUSE+ jest poparta 3-letnimi badaniami pod kątem 75 różnych materiałów.
Klocek hamulcowy to unikatowa kombinacja 20 składników, które przenoszą jakość hamowania na wyższy poziom.

 

file

   

 

 ZAAWANSOWANE ROZWIĄZANIA

file


Klocek hamulcowy w technologii FUSE+ wykorzystuje tę samą technologię Eco Friction® o zerowej zawartości miedzi, emituje mniej pyłu, zapewnia niższy poziom hałasu i ogranicza emisję szkodliwych cząstek. A wszystko to o zwiększonej trwałości klocka i tarczy, co zapewnia dłuższy okres eksploatacji.

   

 

 JAKOŚĆ OE 

 

Możesz liczyć na najwyższą skuteczność produktu za każdym razem, gdy hamujesz. Każdy klocek hamulcowy w technologii FUSE+ jest skrupulatnie opracowywany w centrach badawczo-rozwojowych, takich jak centrum technologiczne Chapel-en-le-Frith w Wielkiej Brytanii. Po zakończeniu prac rozwojowych jest on produkowany zgodnie ze standardami OE w naszych najlepszych fabrykach w Europie. 

 

file

   

 REWOLUCYJNE KLOCKI HAMULCOWE

        - OFERUJĄ TO CO NAJLEPSZE Z OBU ŚWIATÓW

file



Technologia Fuse+ została opracowana tak, aby połączyć zalety materiałów o wysokiej wydajności z materiałami ukierunkowanymi na komfort. Ta filozofia doprowadziła do powstania innowacyjnej formuły klocków hamulcowych, oferującej to, co najlepsze z obu światów.

   

 NAJWYŻSZY KOMFORT

 

Technologia Fuse+ wypełnia lukę między skutecznością hamowania a dzisiejszymi wymaganiami środowiskowymi, jednocześnie tworząc cichsze i trwalsze hamulce. Klocki hamulcowe Fuse+ doskonale radzą sobie pod względem zużycia, hałasu i pylenia.

 


125 LAT DOSKONAŁOŚCI HAMOWANIA

100 LAT ZAANGAŻOWANIA OE

 

   


 
ECO-FRICTION®
EKOLOGICZNA TECHNOLOGIA OE


 

   

eco-friction-technology


Ekologiczna, bezpieczna i wyróżniająca się wyśmienitą skutecznością hamowania. Technologia Eco-friction® umożliwia produkcję klocków hamulcowych o niskiej lub zerowej zawartości miedzi, co pozwala ograniczyć zawartość metali ciężkich i emisję zanieczyszczeń. To technologia odpowiadająca potrzebom najnowszych platform przyjaznych dla środowiska.

  • 5 lat prac badawczo-rozwojowych
  • 1500 przetestowanych materiałów w celu zidentyfikowania optymalnej formuły zapewniającej te same parametry wiązania jak miedź
  • Kombinacja 25 różnych składników, takich jak siarczki metali, minerały, materiały cierne, włókna, cząstki ceramiczne oraz różne rodzaje grafitu
  • Ma zastosowanie we wszystkich typach pojazdów, w tym również w autach hybrydowych oraz elektrycznych. Zapewnia wysoką skuteczność działania elektrycznych hamulców postojowych.

 

 BARDZIEJ EKOLOGICZNE, BEZPIECZNIEJSZE I LŻEJSZE

   

 


<Stężenie metali ciężkich na poziomie 0,5%
Cząstki miedzi, cynku lub antymonu

-60% emisji poprzez utratę masy (klocki/tarcze)
na dystansie 7000 km

eco-greener-safer-lighter

  

 SPRAW, ABY TWÓJ EKOLOGICZNY SAMOCHÓD
          BYŁ JESZCZE BARDZIEJ PRZYJAZNY DLA ŚRODOWISKA

   

eco-friendlier


Pojazdy elektryczne i hybrydowe mają wyższe wymagania w zakresie klocków hamulcowych z powodu braku hałasu wytwarzanego przez silnik, obecności systemów odzyskujących energię podczas hamowania, masy całkowitej pojazdu i przyspieszenia. Produkty Eco-friction® spełniają te wymagania.

  • Ogólnie wyższa skuteczność hamowania
  • Stabilniejszy poziom tarcia w różnych warunkach
  • Wyższe wymagania w zakresie hałasu i wibracji


REZULTATY POTWIERDZONE
W TESTACH NA TORZE

 



POZNAJ PIERWSZY NA ŚWIECIE PŁYN HAMULCOWY DO SAMOCHODÓW HYBRYDOWYCH I ELEKTRYCZNYCH
 


 

file



Globalny rynek pojazdów elektrycznych i hybrydowych rozwija się w szybkim tempie. Ale te nowe samochody mają nowe potrzeby. Aby osiągnąć bezpieczne i płynne zatrzymanie, potrzebny był ulepszony płyn. Płyn zoptymalizowany dla modeli EHV.
 

 NIŻSZE PRZEWODNICTWO


Ze względu na potencjalne pojawienie się prądu elektrycznego w pobliżu układu hamulcowego, Ferodo zaprojektowało nowy typ płynu o niższej przewodności.

  WYŻSZA TEMPERATURA SUCHEGO I MOKREGO PUNKTU WRZENIA


Modele EHV nie będą mogły korzystać z hamowania regeneracyjnego, gdy bateria jest pełna. Tradycyjne hamulce będą musiały wykonać całą pracę. Zaleca się więc stosowanie specjalnego płynu hamulcowego, który zaspokoi potrzeby ciągłego hamowania. Ferodo opracowało płyn o wysokiej temperaturze suchego i mokrego punktu wrzenia, aby zapewnić maksymalne bezpieczeństwo, komfort i trwałość dla pojazdów EHV.

 WIĘKSZA ODPORNOŚĆ NA KOROZJĘ


W normalnych warunkach hamulce w modelach EHV są mniej używane. Ale i tak muszą działać perfekcyjnie, gdy są potrzebne. To skłoniło Ferodo do opracowania płynu o zwiększonej ochronie antykorozyjnej.

Płyn hamulcowy EHV przewyższa prawie wszystkie specyfikacje, w tym DOT 3, DOT 4, DOT 5.1 i DOT 4LV.
 

DLACZEGO POJAZDY ELEKTRYCZNE I HYBRYDOWE WYMAGAJĄ INNEGO PŁYNU HAMULCOWEGO?
 


   


 
KIERUNKOWE KLOCKI HAMULCOWE
 


 

   

directional-brake-pads2


Cichsza praca układu hamulcowego, którego skuteczność jest tak samo wysoka, jak w przypadku standardowych klocków hamulcowych. W związku z tym, że kierunkowe klocki hamulcowe dotykają tarcz hamulcowych pod kątem, hałas i wibracje są zredukowane do minimum.


 

 POSIADAJĄ SFAZOWANIE LUB WYCIĘCIE

   

 


Kierunkowe klocki hamulcowe z wycięciem fazowym
mają powierzchnię przejściową pomiędzy dwiema ostrymi krawędziami na powierzchni ciernej. Zapobiega to unoszeniu krawędzi czołowej klocka hamulcowego z tarczy hamulcowej, zapewnia równomierne zużycie klocków hamulcowych i zmniejsza hałas.

chamfer-directional-pad

   

crescent-directional-pad

 


Kierunkowe klocki hamulcowe mają wycięcie w kształcie półksiężyca na tylnej płytce. Ogranicza to wibracje i stanowi barierę termiczną zapewniającą równomierne rozprowadzanie ciepła.

    

 SPOSÓB MONTAŻU KIERUNKOWYCH KLOCKÓW HAMULCOWYCH

      


   


 
POWŁOKA COAT+
MNIEJSZE UTLENIANIE, SZYBKIE DOPASOWANIE


 

   

coat-technology2


Powłoka Coat+, najlepiej w połączeniu z klockami hamulcowymi Ferodo Eco-friction®, eliminuje konieczność odtłuszczania powierzchni tarczy przed jej montażem i zapewnia doskonałą ochronę antykorozyjną. Wszystko to bez najmniejszego uszczerbku dla wydajności.

  • Znakomita powłoka zapobiegająca utlenianiu się tarcz
  • Zapewnia natychmiastowe dopasowanie części
  • Obejmuje szeroki zakres pojazdów, w tym nowoczesne, najwyższej klasy pojazdy z felgami ze stopów lekkich.


   


 
TARCZE
KOMPOZYTOWE


 

   

composite-rotors-technology2

 

NAJWYŻSZ JAKOŚĆ WYKONANIA
  • Kombinacja powierzchni ciernej wykonanej z wysokowęglowego żeliwa i centralnego elementu z lekkiego aluminium
  • Połączenie za pomocą nitów ze stali nierdzewnej

MAKSYMALNA PRECYZJA I SKUTECZNOŚĆ
  • Zwiększona skuteczność hamowania
  • Dopasowanie do konstrukcji i parametrów najnowszych innowacji technicznych OE

LEKKA KONSTRUKCJA
  • Zmniejszenie wagi nawet o 30%
  • Ograniczenie wibracji
  • Niższe zużycie paliwa i poziom emisji zanieczyszczeń

SKUTECZNOŚĆ DZIAŁANIA
  • Rezultat ciągłych prac badawczo-rozwojowych
  • Niedościgniony komfort jazdy
  • Doskonała trwałość
file

KIEDY I DLACZEGO NALEŻY WYMIENIĆ
TARCZE HAMULCOWE

 

   


 
SAMOCHODY ELEKTRYCZNE
 


 

   

electric-vehicles-new


Aby sprostać wymogom UE w zakresie emisji ustalonym na najbliższe 5–10 lat, producenci pojazdów będą musieli zwiększyć liczbę pojazdów elektrycznych w ofercie. Dzięki powolnemu zanikaniu barier takich jak cena czy brak inwestycji w infrastrukturę, zaczyna się otwierać droga do czystej elektryczności.

GLOBALNA SPRZEDAŻ SAMOCHODÓW ELEKTRYCZNYCH GWAŁTOWNIE ROŚNIE

Rok 2019 przyniósł boom w światowym handlu pojazdami zasilanymi wyłącznie energią elektryczną. Przy wzroście o 92% do 765 000 pojazdów sprzedanych na 41 różnych rynkach w pierwszej połowie tego roku, szał elektryczny powinien się jeszcze bardziej zintensyfikować w nadchodzących miesiącach*. Jest to rewolucja elektryczna, która wymaga rewolucji technicznej.

INNA TECHNOLOGIA, NOWE POTRZEBY

Od zredukowania masy elementów wykonawczych po zmniejszenie piszczenia hamulców, Ferodo® już odpowiedziało na tę ewolucję motoryzacyjną, aby zapewnić bezpieczne hamowanie we wszystkich sytuacjach, nawet w autach wyposażonych w system odzyskiwania energi elektrycznej z układu hamulcowego. Postaw na optymalną efektywność, komfort i wydajność podczas każdej podróży.

*Badanie rynku motoryzacyjnego JATO


DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ
O KLOCKACH HAMULCOWYCH ECO-FRICTION

 

   


 
ELEKTRYCZNY HAMULEC POSTOJOWY
 


 

   

electronic-hand-brake2


Zwiększona precyzja, większa wydajność, lepsze sterowanie w sytuacjach awaryjnych.... to tylko kilka korzyści, które zapewniają elektryczne hamulce postojowe w porównaniu do tradycyjnych rozwiązań. Nie powinno nikogo dziwić, że współcześni producenci samochodów powoli rezygnują z mechanicznego hamulca postojowego. Co ten większy komfort obsługi, niezawodność i lepsza funkcjonalność oznaczają dla Twoich klocków hamulcowych?

WIĘKSZE WYMAGANIA DLA KLOCKÓW HAMULCOWYCH
  • Wysokie i stabilne tarcie statyczne umożliwia parkowanie na podjazdach
  • Brak piszczenia hamulców
  • Brak odkształceń

DOWIEDZ SIĘ WIĘCEJ O SYGNAŁACH OSTRZEGAWCZYCH UKŁADU HAMULCOWEGO
NA DESCE ROZDZIELCZEJ