Wybierz język

Zaciski hamulcowe Ferodo są już dostępne w Polsce

Udostępnij

Zaciski hamulcowe Ferodo do samochodów osobowych oraz dostawczych są już dostępne w Polsce. Początkowo będzie to aż 900 nowych referencji, które zostaną rozszerzone do 1800 pozycji. Produkty będą dostępne w sieci sprzedaży Inter Cars wraz z klockami i tarczami hamulcowymi Ferodo.

Zaciski hamulcowe Ferodo to kompletne, gotowe do montażu elementy w przystępnych cenach. Każdy produkt objęty jest 24 miesięcznym okresem gwarancyjnym liczonym od daty zakupu.

Jak przebiega proces regeneracji zacisków?

Regeneracji obejmującej czyszczenie, usuwanie korozji i cynkowanie galwaniczne podlegają zarówno zaciski z korpusami żeliwnymi, jak i aluminiowymi. Realizacja tych procesów nie jest możliwa bez profesjonalnych urządzeń. Po wstępnym wyczyszczeniu kompletnego rdzenia zostaje on rozłożony na elementy składowe i dokładnie umyty w specjalnych myjniach ultradźwiękowych oraz ręcznych. Kolejnym etapem jest usuwanie korozji, które odbywa się w śrutownicy muldowej, gdzie śrut chromowo-niklowy uderza z dużą prędkością w powierzchnię odlewu, usuwając wszelkie zanieczyszczenia. Wygładza i odnawia przy tym wierzchnią warstwę zacisku, nakładając jednocześnie antykorozyjną powłokę. Jest to najważniejszy etap procesu. Dodatkowo żeliwna obudowa zacisku poddawana jest procesowi cynkowania galwanicznego. Po weryfikacji technicznej podzespołów te uszkodzone wymieniane są na części nowe. Standardowo dotyczy to zestawu uszczelnień, tłoczka i sworznia gwintowanego. Następnie zacisk trafia na stanowisko wstępnego montażu. Tu wymieniane są łożyska, wygładzany jest cylinder tłoka i poprawiany gwint odpowietrznika. Po tym zabiegu zacisk jest gotowy do montażu końcowego i testu kontroli jakości.

Skąd brane są rdzenie do regeneracji?

Tak zwane rdzenie do regeneracji, czyli zaciski używane, pozyskuje się z wielu źródeł, zarówno od dostawców krajowych, jak i zagranicznych. Największe ilości dostarczają krajowe stacje demontażu i zagraniczne firmy wyspecjalizowane w sprzedaży części używanych do fabryk regeneracyjnych. Pewien procent zaopatrzenia Ferodo w rdzenie pochodzi od mechaników, którzy wolą używane części odsprzedać, niż oddać na złom. Każdy, kto byłby zainteresowany zwrotem rdzeni, może zapoznać się z kryteriami ich przyjęcia, które są szczegółowo opisane dla różnych grup towarowych na stronie cbr.intercars.eu.

Udostępnij