Wybierz język

HAMULCE TYLNE RENAULT MÉGANE II

Pobierz PDF

Tylne hamulce

TYLNE HAMULCE: DEMONTAŻ

  • Umieścić pojazd na podnośniku.
  • Zwolnić hamulec postojowy.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Odłączyć linki hamulca postojowego.
  • Wykręcić dolne śruby mocujące zacisk hamulca.
  • Obrócić zacisk do góry.
caliper rotation
 
  • Usunąć klocki hamulcowe.
Pads removal

Tylne hamulce: montaż

 
  • Wcisnąć tłok do oporu do dna gniazda.
Piston retraction
 
  • Zamontować nowe klocki.
  • Wkręcić śruby prowadzące (1).
  • Dociągnąć śruby dolnego mocowania zacisku momentem dokręcenia wynoszącym
    7 Nm.
  • Zamocować linki hamulca postojowego.
Stud bolts replacement

UWAGA: Przykręcić nowe śruby, jeśli zostały dostarczone. W przeciwnym razie, przed przykręceniem obecnych śrub należy zastosować pastę zapobiegającą odkręcaniu się śrub. Nacisnąć wielokrotnie pedał hamulca w celu uzyskania kontaktu pomiędzy tłoczkami i klockami. Zaciągnąć kilkakrotnie hamulec postojowy w celu sprawdzenia jego działania. Jeśli konieczna jest także wymiana tarcz, należy przeprowadzić procedurę demontażu i montażu opisaną na stronie 2.

TARCZE HAMULCOWE

tarcze hamulcowe: DEMONTAŻ

  • Umieścić pojazd na podnośniku.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Odłączyć linki hamulca postojowego.
  • Odkręcić śruby prowadzące.
  • Zdjąć zacisk hamulca.
  • Wyjąć klocki hamulcowe.
  • Odkręcić śruby mocujące zacisk.
  • Wyjąć elementy mocujące zacisk.
  • Odkręcić elementy mocujące piasty.
  • Odkręcić nakrętkę mocującą.
  • Zdjąć zestaw łożysk tarczy.

tarcze hamulcowe: MONTAŻ

  • Umieścić zestaw łożysk tarczy na osi i dokręcić momentem równym 15 Nm.
  • Dokręcić nakrętkę mocującą tarczę momentem 280 Nm i zamocować elementy mocujące piasty.
  • Włożyć klocki hamulcowe w prowadnice i umieścić zacisk na elemencie nośnym.
  • Docisnąć śruby mocujące zacisk momentem równym 105 Nm.
  • Dokręcić śruby prowadzące momentem równym 36 Nm.
  • Zamontować linki hamulca postojowego i przeprowadzić regulację.
  • Sprawdzić poziom płynu hamulcowego.

 

Disc and rear wheel hub

ŚRODKI OSTROŻNOŚCI

Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne i powinien być wymieniany w regularnych odstępach czasu. Nie należy stosować płynu, który nie jest zgodny ze specyfikacjami podanymi w tabeli. Należy uważać, aby płyn nie wyciekł przypadkowo na części lakierowane, gumowe, plastikowe lub na części mechanizmów. Nie należy korzystać z płynu hamulcowego, który pozostawał otwarty przez długi czas.

Hamulec postojowy

Hamulec postojowy: DEMONTAŻ

 
  • Ustawić pojazd na podnośniku.
  • Wymontować konsolę centralną.
  • Poluzować regulator hamulca postojowego w miarę potrzeb.

 

Cable removal

MONTAŻ I REGULACJA

  • Zamocować linki hamulca postojowego w ich gniazdach.
  • Sprawdzić prowadzenie i działanie linek hamulca ręcznego. Upewnić się, że końcówki linek hamulca postojowego są prawidłowo poprowadzone.
  • Ustawić linki hamulca postojowego.
  • Zamocować ponownie przewody zacisku hamulca postojowego.
  • Zamocować linki sterowania hamulca postojowego.
  • Przykręcić nową nakrętkę regulującą.

UWAGA: Stara nakrętka nie nadaje się do użytku.

  • Upewnić się, że blokady linek hamulca postojowego są dociśnięte do gniazd.
  • Dokręcić nakrętkę regulującą do osiągnięcia wartości X wskazanej na rysunku.
Adjuster nut
X = 21 mm klamra blokady linki jest czarna
X = 16 mm klamra blokady linki jest złota

 

UWAGA: W przypadku wymiany linek hamulca ręcznego przed dostosowaniem wartości skoku X należy kilkakrotnie zaciągnąć hamulec postojowy.

restart level

OBWÓD HYDRAULICZNY

ODPOWIETRZANIE

  • Sprawdzić jakość i poziom płynu hamulcowego.

Uwaga: Układ ABS musi być wolny od wad hydraulicznych i/lub elektrycznych.

Uwaga: Ze względów bezpieczeństwa akumulator samochodu musi być odłączony.

  • Umieścić pojazd na podnośniku.
  • Podłączyć urządzenie odpowietrzające do zbiornika płynu hamulcowego samochodu.
  • Zamocować przewody odpowietrzające na śrubach odpowietrzających.
  • Odpowietrzyć układ, poluzowując śruby odpowietrzające zgodnie z opisaną poniżej kolejnością.

Kolejność czynności przy odpowietrzaniu

1. prawy tylny zacisk
2. lewy przedni zacisk
3. lewy tylny zacisk
4. prawy przedni zacisk
  • Sprawdzić skok pedału przy wyłączonym silniku. Jeśli jest on nieprawidłowy, należy powtórzyć procedurę odpowietrzania.
  • Po odłączeniu urządzenia odpowietrzającego należy uzupełnić poziom płynu w zbiorniczku wyrównawczym do zalecanego poziomu.
  • Sprawdzić dokręcenie śrub odpowietrzających i upewnić się, że wszystkie elementy są ponownie zamontowane.
  • Wykonać test drogowy, w trakcie którego wystąpi konieczność kilkukrotnego zadziałania systemu ABS w celu sprawdzenia, czy skok pedału jest prawidłowy.
PŁYN HAMULCOWY
Ilość 1,0 l
Produkt SAE J 1703-DOT4
Konserwacja
częstotliwość
Sprawdzać poziom co 20 000 km
Wymiana i odpowietrzanie co 120 000 km lub co 4 lata

 

PŁYN HAMULCOWY DOT4
FBX050 500 ml
FBX100 1 l
FBX500 5 l
FBX2000 20 l

 

NR CZĘŚCI FERODO

 

Klocki hamulcowe FDB1491

 

Tarcze hamulcowe
Numer części DDF1571
Średnica (mm) 240,00
Grubość (mm) 8,00
Min. grubość (mm) 7,00
Maks. odkształcenie (mm) 0,07

Uwaga: Oprócz Renault Mégane, ten typ zacisku montowany jest także w niektórych modelach:

  • Citroën C4
  • Renault Clio (III), Modus
  • Peugeot 308

 

 

Pozostałe poradniki montażowe
{{lede.date | date:'dd-MMM-yyyy'}}{{lede.tags.length > 0 && lede.date ? ' | ' : ''}}{{lede.tags.join(', ')}}
ładowanie...