Wybierz język

TYLNE HAMULCE, TOYOTA RAV4 III

Pobierz PDF

TYLNE HAMULCE

klocki hamulcowe: DEMONTAŻ

  • Umieścić pojazd na podnośniku.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Poluzować śrubę ustalającą pomiędzy zaciskiem hamulca a mocowaniem.
  • Obrócić zacisk hamulca do góry i wyjąć klocki z uchwytu.

Klocki hamulcowe: MONTAŻ

  • Umieścić klocki we właściwy sposób w zacisku.
  • Wepchnąć tłoczek, używając odpowiedniego narzędzia.
  • Obrócić zacisk hamulca na dół.
  • Dokręcić śruby ustalające zacisku hamulcowego momentem równym 26,5 Nm.
  • Przejść do procedury napełniania i odpowietrzania układu hydraulicznego.

Tarcze hamulcowe: DEMONTAŻ

  • Umieścić pojazd na podnośniku.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Wykręcić śrubę i wyjąć uszczelnienie.
  • Wykręcić 2 śruby i wyjąć zacisk z mocowania. (A)
  • Wykręcić 2 śruby i wyjąć mocowanie z zacisku hamulca. (B)
  • Oznaczyć położenie tarczy względem piasty.
  • Zdjąć tarczę z piasty.
  • Oczyścić powierzchnię piasty z brudu i rdzy.

tarcze hamulcowe: MONTAŻ

  • Zamontować mocowanie zacisku hamulca za pomocą 2 śrub i dokręcić momentem równym 88 Nm. (C)
  • Dokręcić zacisk hamulca momentem równym 34 Nm.
  • Przejść do procedury napełniania i odpowietrzania układu hydraulicznego.
reference marks alignement

UWAGA: Wciśnięciu tłoczka do wnętrza obudowy zacisku towarzyszy wypchnięcie płynu hamulcowego do zbiornika. W trakcie przesuwania zacisku w poprzednie położenie, tłoczek musi być podparty. Należy dopilnować, aby punkty styku klocka hamulcowego były czyste i wolne od wszelkich zanieczyszczeń.

HAMULEC POSTOJOWY

SZCZĘKI HAMULCOWE

szczęki hamulcowe: DEMONTAŻ

  • Wykręcić 2 śruby i zdjąć mocowanie z siłownika.
  • Wyjąć zaślepkę otworu regulacji z
    tylnej tarczy hamulcowej.
  • Oznaczyć położenie tarczy względem piasty.
  • Zwolnić hamulec postojowy.
  • Obracać śrubę regulacyjną szczęk, aż tarcza zacznie się swobodnie obracać,
    a następnie wymontować tarczę.
  • Używając półokrągłych szczypiec, wymontować 2 sprężyny
    osadzone w szczękach hamulcowych.

szczęki hamulcowe: DEMONTAŻ SPRĘŻYNY NAPINAJĄCEJ

  • Odłączyć linkę hamulca postojowego.
  • Docisnąć sprężynę, aby umożliwić wymontowanie sworznia (A), sprężyny
    oraz szczęki hamulcowej.
  • Odłączyć linkę hamulca postojowego od dźwigni szczęki
    hamulcowej.

szczęki hamulcowe: MONTAŻ

  • Nanieść smar odporny na wysokie temperatury na powierzchnie styku
    bloku szczęk hamulcowych.
  • Zamocować linkę hamulca postojowego do dźwigni szczęki hamulcowej.
  • Zamontować kompletną szczękę hamulcową wraz ze sprężyną i sworzniem.
  • Nanieść smar odporny na wysokie temperatury na część
    śruby regulacyjnej szczęki hamulcowej.
  • Zamocować sprężynę napinającą przy użyciu wąskich szczypiec.
  • Nanieść smar odporny na wysokie temperatury na powierzchnie styku drążka reakcyjnego
    i powierzchnię sprężyny napinającej.
  • Używając półokrągłych szczypiec, zamontować 2 sprężyny powrotne
    w szczękach.
  • Posługując się rysunkiem (B) poniżej, sprawdzić, czy wszystkie elementy
    zostały prawidłowo zamontowane.
  • Spasować znaczniki i zamontować tarczę hamulcową.
  • Zamontować tarczę hamulcową i wyregulować hamulec postojowy.
component layout

UWAGA: Płyn hamulcowy ma właściwości higroskopijne i powinien być wymieniany w regularnych odstępach czasu. Nie należy stosować płynu, który nie jest zgodny ze specyfikacjami podanymi w tabeli. Należy uważać, aby płyn nie wyciekł przypadkowo na części lakierowane, gumowe, plastikowe lub na części mechanizmów.

PROCEDURA REGULACJI

  • Pociągnąć dźwignię do góry, odliczając 6 do 8 kliknięć.
  • Odłączyć 4 mocowania za pomocą wkrętaka.
  • Odłączyć złącze (C) i wymontować górny
    panel tylnej konsoli.
  • Poluzować linkę blokującą (D) i nakrętki regulacyjne.
  • Zdjąć tylne koła.
  • Wyjąć ogranicznik i obrócić regulator, aby rozszerzyć
    szczękę hamulcową, aż tarcza zostanie zablokowana.
  • Obracać regulator szczęki hamulcowej do momentu,
    gdy tarcza zacznie obracać się swobodnie.
  • Upewnić się, że szczęka nie powoduje tarcia elementów
    hamulca.
  • Obracać nakrętkę regulacyjną linki do uzyskania prawidłowego
    skoku dźwigni.
  • Dokręcić nakrętkę blokującą momentem równym 6 Nm.
  • Zaciągnąć dźwignię hamulca postojowego 3 lub 4 razy i sprawdzić
    jej skok.
  • Upewnić się, czy po zaciągnięciu dźwigni hamulca postojowego
    lampka ostrzegawcza zaczyna świecić się już po pierwszym kliknięciu.

Adjuster and locking nut

OBWÓD HYDRAULICZNY

NAPEŁNIANIE I ODPOWIETRZANIE UKŁADU

  • Podłączyć przewód do końcówki odpowietrzającej.
  • Kilka razy nacisnąć pedał hamulca (A), a następnie,
    utrzymując wciśnięty pedał, poluzować odpowietrznik.
  • Gdy płyn przestanie wypływać, dokręcić nakrętkę odpowietrzającą
    a następnie (B) zwolnić pedał hamulca.
  • Po zakończeniu czynności związanych z odpowietrzaniem
    przeprowadzić jazdę próbną w taki sposób, aby przynajmniej raz
    spowodować zadziałanie układu ABS.


Kolejność czynności przy odpowietrzaniu

  1. zacisk hamulca lewego przedniego koła
  2. zacisk hamulca prawego przedniego koła
  3. zacisk hamulca lewego tylnego koła
  4. zacisk hamulca prawego tylnego koła
Bleed coupling opening
PŁYN HAMULCOWY
Produkt DOT 4 SAE J1703
Pojemność 1,0 l
Częstotliwość przeglądów Wymiana płynu i odpowietrzanie układu co 2 lata
PŁYN HAMULCOWY DOT4
FBX050 500 ml
FBX100 1 l
FBX500 5 l
FBX2000 20 l
Klocki hamulcowe FDB1892
Długość (mm) 96.6
Wysokość (mm) 49.50
Grubość (mm)* 15.50
Min. grubość (mm)* 7.50
Tarcze DDF1846
Średnica (mm) 4281.00
Grubość (mm) Min. 12,00
Grubość (mm) 10.50
Szczęki hamulca postojowego FSB4035
Średnica (mm) 4170.00
Szerokość (mm) 432.00
Pozostałe poradniki montażowe
{{lede.date | date:'dd-MMM-yyyy'}}{{lede.tags.length > 0 && lede.date ? ' | ' : ''}}{{lede.tags.join(', ')}}
ładowanie...