Skip Navigation

Wybierz język

OKŁADZINY HAMULCOWE IVECO

Pobierz PDF

OKŁADZINY HAMULCOWE

Ferodo zapewnia mechanikom kompletne informacje techniczne w zakresie montażu okładzin hamulcowych, szczególnie w ramach wyżej wyszczególnionych aplikacji. Firma Ferodo opracowała tę instrukcję montażu, aby pomóc klientom prawidłowo dopasować okładziny hamulcowe do szczęk.

Firma Iveco w 1996 roku wydała raport handlowy (nr 1209/I) dotyczący przypadków nieregularnego zużycia niektórych tylnych okładzin hamulcowych. Aby uniknąć tego problemu, firma Iveco opracowała rozwiązanie obejmujące bęben hamulcowy z płytką dociskową 15° dla szczęk głównych. Oznacza to, że w zasadzie występują dwa różne zestawy okładzin, w zależności od wersji bębna hamulcowego.


PODSUMOWANIE INFORMACJI O STAREJ WERSJI (DO KWIETNIA 1996)

Okładziny hamulcowe głównej szczęki mają dwa ślepe otwory po stronie łożyska do zamocowania czujników zużycia. Pozostałe okładziny hamulcowe są niezmienione.

recap of old version

NOWA WERSJA (OD MAJA 1996)

Aby zapewnić równomierne zużywanie okładziny hamulcowej szczęk współbieżnych i przeciwbieżnych, zmieniono kąt oparcia szczęki hamulcowej współbieżnej (obecnie wynosi 15°, oznaczony na ramieniu wykorbienia szczęki). W rezultacie uzyskano dwie różne szczęki hamulcowe oraz trzy różne okładziny hamulcowe dla każdego hamulca.

Nr ref. K19716.0 (odpowiednik starego nr ref. K19553.0) składa się z 4 identycznych okładzin WVA 19553, przeznaczony do montażu na szczęce przeciwbieżnej. Pozostałe 2 okładziny, oznaczone „P1” przeznaczone są do montażu na szczękach współbieżnych, po stronie łożyska szczęk. Ostatnie 2 okładziny, oznaczone „P2”, muszą być zamontowane na szczękach współbieżnych, po stronie rozpieracza.

Sytuacja wygląda podobnie w przypadku nr ref. K19714.0 (odpowiadającemu staremu nr ref. K19555.0). Składa się on z 4 identycznych okładzin WVA 19556, które muszą być zamontowane na szczęce przeciwbieżnej. Pozostałe 2 okładziny, oznaczone „P1” przeznaczone są do montażu na szczękach współbieżnych, po stronie łożyska szczęk. Ostatnie 2 okładziny, oznaczone „P2”, muszą być zamontowane na szczękach współbieżnych, po stronie rozpieracza.

Oznaczenia „P1” i „P2” są wybite na ramieniu wykorbienia szczęki współbieżnej zmodyfikowanego hamulca, zgodnie z pozycją okładziny.

recap of old version

ZAMIENNIK

IVECO​ FERODO​
​1906407 ​K19714.0
​1906408 ​K19714.1
​1906409 ​K19714.2
​1906413 ​K19716.0
​1906414 ​K19716.1
​1906415 ​K19716.2
Pozostałe Artykuły
ładowanie...